Loading...
Mindfulness2018-12-13T09:44:16+00:00

Mindfulness: meer rust in je hoofd

Het leven van alledag kan je hoofd flink op hol brengen. We zijn meestal bezig met ‘het volgende’ wat moet gebeuren. To do lijstjes afwerken. In ons hoofd denken we vooruit, maken ons zorgen of alles wel goed zal (blijven) gaan. We piekeren wat af! Ondertussen doen we datgene waar we mee bezig zijn veelal op de automatische piloot. Zonder aandacht, zonder ervan te genieten, zonder te beseffen wat er op dit moment met ons gebeurt. We voelen ons onrustig, ervaren veel stress. Hier kan Mindfulness je helpen.

Herken je ook de deze problemen?

  • Veel onrust in je hoofd, je weet niet meer waar de uit-knop zit
  • Je hebt een burn-out
  • Je voelt je niet gelukkig
  • Je sleept nare gevoelens en wrok met je mee
  • Je piekert over de toekomst, over je kinderen, je relatie of geld
  • Je slaapt slecht
  • Je hebt veel lichamelijke klachten, zoals hoofdpijn, maag- en darmklachten etc.
  • Je wilt wat je niet hebt, en wilt niet wat je wél hebt

We hebben allemaal de neiging dingen anders te willen, dan ze nu zijn

Als we niet met de toekomst bezig zijn, denken we vaak aan het verleden: we piekeren over hoe dingen gegaan zijn. We herbeleven vervelende momenten, of verlangen juist terug naar ‘betere’ tijden, maar missen wat we in het heden hebben. Of we nu bezig zijn met het verleden of de toekomst, we zijn constant bezig met onze gedachten; we zitten in ons hoofd, en missen de waarschuwings-signalen die ons lichaam afgeeft. En dan.. ineens heb je een burnout!

Lichter leven

Wat zou het voor jou betekenen, als je na het volgen van de training meer rust in je hoofd hebt? Als je van je stress af bent, zodat je weer kunt genieten van het leven? Zodat je leeft in het nu en daardoor ook die piekerfabriek vaarwel kunt zeggen? Stel je eens voor….

geluk

Mindfulness is geen vage toestand

Mijn cursus is niet zweverig of geiten-wollen sokkengedoe. Zo ben ik zelf ook niet. De Mindfulness training is een 8-weekse duidelijke, begrijpelijke en praktische training. Je beoefent een vorm van mentale fitness. Je krijgt oefeningen en instructies die je direct in praktijk brengt, en waarvan je het effect snel merkt. Je leert je eigen automatische patronen te herkennen en kunt er naar handelen.

Mentale fitness

De aandachttraining is een praktische training. In iedere sessie word er geoefend in aandacht, concentratie, bewust  bewegen en inzichtmeditatie. Aandacht trainen leer je door te doen, daarom staat het zelf doen centraal. Ook het leren van de ervaringen van anderen is onderdeel van het leerproces. Als je optimaal wilt profiteren van de effecten van mindfulness, zorg dan dat je tijdens de training iedere dag 30 minuten tijd in ruimt voor het doen van oefeningen. Anders heeft het te weinig effect. De Mindfulnesstraining is nadrukkelijk geen therapiegroep, je werkt door de week aan je eigen knelpunten door de vragen die ik stel op de avond zelf of in je werkboek.

Voorafgaand vindt een persoonlijk kennismakingsgesprek plaats (meestal bij mij thuis in Haringhuizen) om te bespreken of de training bij jou past en natuurlijk ook of het tussen ons ‘klikt’.

Kosten

De training duurt per avond 2,5 uur. Er zijn 8 sessies. Je oefenmateriaal: Een prachtig werkboek en 6 geluidsbestanden om mee te oefenen, koffie en thee. Kosten: 377,- euro incl BTW.

BURN-OUT

Voor de mensen die worstelen met het voorstadium van een burn-out of zelfs al een burn-out hebben,  heb ik goed nieuws. Veel zorgverzekeraars vergoeden de training, als je een aanvullende verzekering hebt. Kijk op deze website: http://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/mindfulness#vergoeding over de eventuele vergoeding door je zorgverzekeraar.

Steeds meer werkgevers nemen de kosten van de training geheel of gedeeltelijk voor hun rekening. Preventie van ziekteverzuim, goede communicatie en beter functioneren wordt steeds belangrijker. Vraag ernaar!

‘Ik zie dat ik mezelf in de weg zat. Daarom ben ik aan de training begonnen. Snel oordelen over iedereen, inclusief mezelf, dat was mijn patroon. Wonderlijk zoals je in acht weken kunt veranderen. Zowel mijn werk, als mijn privé situatie, bekijk ik met heel andere ogen. Ik ben veel milder geworden. Op mijn werk merk ik dat mensen ontspannen zijn geworden in de omgang met mij. Privé is het helemaal onbetaalbaar. Voel me dankbaar daarvoor.’

M.v. D.

Ja, ik wil gratis kennismaken >